hoeveel geluiden kunnen wij in 1 keer waarnemen

stel je zit met een koptelefoon op je hoofd en daar komt dan in een keer geluiden uit van vogels, trams, bussen, mensen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Je hoort zoveel geluiden als je zelf wil tot een bepaalde grens. Probeer maar eens alle instrumenten tegelijk te horen als je naar een groot orkest luistert. Langs de andere kant kan je bepaalde geluiden uitsluiten. Dit moet wel, stel je eens voor dat je tijdens een feest alle geluiden tegelijk zou horen, je kan dan niet meer communiceren met je gesprekspartner, je zou knettergek worden. Ik denk tevens dat het van mens tot mens afhankelijk is. Mozart was een wonderkind en kende op zeer vroege leeftijd partituren uit het hoofd, zulke mensen moeten een zeer goed gehoor hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Volgens mij is het zo dat je alle geluiden en beelden en geuren waarneemt, of gewoon of als je een koptelefoon op hebt. Maar je filtert de geluiden die je wilt/moet horen. Zo kan je in gesprek zijn met iemand terwijl de tv aan staat en iemand anders aan de telefoon is. Je hoort dan alleen je gesprekspartner, totdat je je kind hoort huilen. Dat hoor je namelijk wel, omdat je je hebt ingesteld dat wel te horen.
Sommige mensen kunnen heel slecht filteren en horen daardoor te veel geluiden. Dat is heel slecht voor je concentratie en gemoedstoestand.

Maar het is ontelbaar hoeveel geluiden je in 1 keer kan waarnemen.