Waarom huilen dieren naar de maan?

Wolven en honden weten we allemaal, maar ik las zo net dat katten het ook doen, dus zullen er vast nog meer zijn, maar wwarom?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
3.5K

Het beste antwoord

Het beeld van wolven die huilen naar de volle maan is bekend. De daarvan afgeleide huishonden reageren op volle maan en zijn soms onrustiger dan anders. Ook kinderen kunnen een dag voor en tijdens volle maan erg druk/onrustig zijn, net zoals vlak voor een storm. Dit zijn subjectieve observaties die niet door iedereen worden onderschreven (niet-ouders?).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als ze huilen gooien ze hun kop naar achteren waardoor het lijkt of ze naar boven, of naar de maan kijken. Dit zal meer met het produceren van het geluid te maken hebben dan met het daadwerkelijk naar een hemellichaam huilen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Paarden die hinniken gooien ook hun hoofd omhoog, een haan die kraait strekt zijn nek uit, een loeiende koe beweegt haar kop omhoog, enz enz.