Nee, als de rups voor die tijd wordt opgegeten niet. En die kans is vrij groot.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, tenzij hij vroegtijdig dood gaat. Maar als hij overleeft zal hij altijd een cocon maken, waarin hij zich zal ontwikkelen tot vlinder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De vraag is of er ook rupsen als eindstadium zo blijven en niet verder evolueren tot vlinder... Is dat de vraag?

Een rups is een tussenstation en leidt tot een vlinder uiteindelijk...

Mar er zullen ook wel diertjes (want hoe noem je ze dan) zijn die een eindontwikkeling in iets rupsachtigs hebben en dan klaar zijn met leven nadat ze weer de volgende generatie gemaakt hebben...

Meestal worden het allemaal vlinders...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Sorry, maar de rups als eindvorm bestaat niet. Als het arme beestje niet wordt misbruikt door natuurlijke vijanden zal hij zich tot vlinder of mot ontwikkelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je voor de aanvulling...
Ja als een rups zijn hele levenscyclus volbrengt wordt hij altijd vlinder.
De levenscyclus van de vlinder:
1. de vlinder legt eitjes op de waardplant
2. uit ieder eitje komt een rups die van de waardplant begint te eten
3. na ongeveer vijf vervellingen is de rups volgroeid en verandert hij in een pop
4. uit de pop komt een vlinder