Waardoor krijgt een paard een stijve piemel?

Ik zie heel vaak een paard met een stijve piemel, terwijl hij daar alleen staat zonder andere paarden. Waar wordt hij dan opgewonden van??

Weet jij het antwoord?

/2500

Dieren krijgen niet alleen een erectie wanneer ze opgewonden zijn, maar ook wanneer ze bijvoorbeeld een lekker gevoel hebben, datzelfde geldt ook bij mensen.

Je ziet dat heel vaak? Ik niet. Het enige dat ik kan concluderen is dat wat al die paarden met elkaar gemeen hebben, is dat jij in de buurt bent.

Weet je zeker dat hij niet gewoon aan het plassen was? Het ziet er (volgens mij) ongeveer hetzelfde uit.

Als een paard het warm heeft krijg een paard ook wel eens een stijve lul, waarschijnlijk om meer warmte te verliezen. Verder zou hij ook kunnen plassen dat heeft het zelfde effect als een stijve lul.

Dat wat jij ziet is geen erectie, niet zolang hij hangt. Pas als hij in meer of minder mate horizontaal langs zijn buik hangt en op spanning is dan is het een erectie. Dat gebeurt eigenlijk alleen bij opwinding door de (geur van) de merrie.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100