Een honingzwam (Armillaria ostoyae) in de Amerikaanse staat Oregon is naar schatting 2400 jaar oud en heeft een ondergronds mycelium met een omvang van 890 hectare. Daarmee is deze schimmel het grootste organisme ter wereld. Ook in het Engadin in Zwitserland is een schimmel met een grote omvang bekend. Hier is de schimmel ongeveer duizend jaar oud en ongeveer 800 meter lang en 500 meter breed.

Toegevoegd na 20 seconden:
en de bron (wiki):
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De blauwe vinvis - de grootste walvis-soort.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Qua volume en gewicht wordt vaak de Pando boom als recordhouder aangemerkt:
http://en.wikipedia.org/wiki/Pando_(tree)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is net zoiets als die schimmel: genetisch 1 exemplaar, maar wel allemaal kloontjes, dus losse individuen.
gestolen antwoord van mmmmm. Deze bomen zijn wel heeeeel erg groot.