De afrikaanse mier : daar hebben de miereneters met die grote klauwen nog moeite mee om het open te breken .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

De vogels.
Zwaluwen maken echte gemetselde huisjes die aan een gevel plakken en andere vogels maken een nest op takken en die blijven zitten, regen of harde wind het maakt niets uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een Nautilusschelp lijkt mij erg stevig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat een leuke vraag!
wat vogels betreft vind ik merels en wevervogels stevige solide nesten maken.

de holen die ijsberen maken lijken me ook erg stevig.

bevers bouwen enorm stevige dammen.
dat ik waar ik zoal opkom :)
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Homo sapiens?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vleermuizen,eekhoorns en vogels maken vaak gebruik van holtes in bomen en die zijn superstevig. Maar die hoeven ze alleen maar in te richten, ze bouwen ze niet zelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De specht. Hun huisje verdwijnt alleen wanneer de boom omvalt cq omgezaagd wordt. En dat gebeurt niet jaarlijks:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
slakken en schildpadden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ed en Willem Bever