Kunnen spinneneitjes ook los zitten en dus niet verpakt in een weefsel van draden?

Ik ben met het opruimen van de zolder iets heel vies tegengekomen een soort spinnenweb met een dode spin en zag daar ook wat kleine bolletjes bij, dit lijken mij eitjes te zijn niet? wat zou het anders kunnen zijn? de kleur was wit tot geel en bruinig.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
1.3K

Het beste antwoord

ik ken spinneneitjes alleen als een kluitje verpakt in weefsel.
wat je in het web hebt gezien zijn misschien overblijfselen van eerder gevangen kleine vliegjes?
Rieneke1
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

spinnen leggen eitjes alleen in kluitjes en gebruiken spinrag om die bijeen te houden en te beschermen. wat jij zag zijn dus waarschijnlijk restanten van prooien van de dode spin.