waarom kunnen er nooit 2 identieke mensen geboren worden op aarde via een natuurlijke weg?

Ik vraag mijzelf soms af hoe ik zou reageren als ik iemand tegen kwam die helemaal hetzelfde dacht en voelde als ik.Zou ik er blij mee zijn of juist denken:"rot toch op mens".
Waarom zijn er nooit (zover IK weet) 2 dezelfde mensen geboren met dezelfde interesses,DNA enzo?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
2K

Het beste antwoord

theoretisch zou het kunnen, maar de kans is 1 op de oneindig dat het gebeurt. ten eerste het DNA, gebeurt praktisch nooit. Dan interesses, die moet bijna precies dezelfde invloeden hebben (zelfde opgevoed, door iemand ziet zelfde uit, enz.) en dat dan tegelijk? Praktisch onmogelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Omdat er zo ontzettend veel aspecten zitten aan een mens die je uniek maken. De kans dat de allemaal hetzelfde zijn, zal wel een op 100000000000000000enz. zijn. Maar in principe moet dat toch zelfs mogelijk zijn, nu ik er zo over nadenk..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelfs een kloon van je zou opgroeien in een andere (ietsiepietsie andere) omgeving waardoor deze anders gaat opgroeien dan jij. Vooral de psychische vorm zal veranderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ééneiige tweelingen misschien ? Niet 100% aan elkaar gelijk maar het komt dicht in de buurt dacht ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelfs identieke tweelingen hebben niet hetzelfde DNA. DNA-verandert met verloop van tijd, dus er zijn nooit twee identiek dezelfde mensen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ten eerste heb je allemaal al een andere vader en moeder.
Dus om 2 identieke mensen te creëeren heb je dus zowiezo allemaal de zelfde ouders nodig.
Dan bestaat er nog zoiets als broers en zussen.DIe hebben dan het geluk die zelfde ouders te delen. Maar meestal worden die toch niet tegelijkertijd geboren maar na elkaar. Dus dan zit er een aantal jaren tussen waarin het verschil van groeien en ontwikkeling een rol speelt en het eventuele geslacht. Dus het is voor hun onmogelijk om identiek aan elkaar te zijn.
Dat maakt ook een enorm verschil. En dan heb je uiteraard wel tweelingen of meerlingen . Maar zelfs die kunnen nog niet de hele dag door samen op de zelfde plek zijn omdat die of al op elkaars plek staan of toch nog net iets andere interesses hebben. Uniek noemen we dat en Uniek betekend niks anders dan enigste in zn soort.
Op elkaar lijken is dus het geen wat het dichts bij komt.
Helemaal identiek kan dus gewoonweg niet omdat je altijd minstens ene oppervlak van gemiddelt schoenmaat 39 voor de vrouwen en schoenmaat 43 nodig hebt voor de mannen om op te staan en wanneer je broer of zus al dat stuk oppervlak bezet houd is er voor jou geen plek mee rom ook precies op dat zelfde plekje te staan dus moet jij een halve meter verderop staan , en dan ben je al niet meer identiek aan elkaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo'n tweede persoon is soms heel dicht bij huis te vinden!
Kijk eens in de familie.
Ikzelf bijvoorbeeld herken mijzelf (ja inderdaad niet 100%...) maar wel heel veel, in mijn jongere zus.
Haha ook de nare trekjes...
Maar 'je tweede persoon' zoud dan ook met dezelfde omstandigheden geboren en opgegroeid moeten zijn, dezelfde school, dezelfde vrienden, ziekten, hobby's en dezelfde nare tegenslagen...
Je wordt gevormd door zoveel externe factoren en daarom is het onmogelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ikn denk nietndatndit kan.b Naastnhetnfeitn dat niemand preciesb dezelfde DNA-materiaal heeft (ook ngeen identieke tweelingen) zijn ern nog de sociale omgevingn en psychische interpretatie verschillen aanwezig zijn. IK Zou zeggen, WEES HEEL BLIJ DAT JE UNIEK BENT!

Toegevoegd na 4 minuten:
ik denk niet dat dit kan. Naast het feit dat niemand precies hetzelfde DNA-materiaal heeft (ook niet bij identieke tweelingen), zijn er nog de sociale omgeving en psychische interpreatieverschillen die aanwezig zijn. Ik zou zeggen: WEES HEEL BLIJ DAT JE UNIEK BENT!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een aantal geeft aan dat een eeneiige tweeling niet identiek zijn qua DNA VOLGORDE. Dit is in principe waar, maar hebben vanaf de eerste deling van de bevruchte eicel wel dezelfde volgorde van DNA. In loop van je leven loop je mutaties op. Maar is niet de belangrijkste factor in het verschil in fenotype. In je hele leven loop zeer veel mutaties op, maar deze worden echter in bijna alle gevallen gerepareerd. Bij een mens loop je ongeveer 3 mutaties op per celdeling!!

Een van de belangrijkste oorzaken van verschil in fenotype binnen de eeneiige tweeling word veroorzaakt door epigenetica. Dit is de vorm/structuur va het DNA, deze verschild wel tussen de eeneiige tweeling. Wat waarschijnlijk word veroorzaakt door het milieu
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat een ieder mens uniek is, we zijn allemaal waardevol en bijzonder.