Waarom worden sommige mensen vaker door muggen gestoken dan anderen?

Ik ben altijd het doelwit van de muggen. Als ik een nacht geslapen heb voel ik alweer allemaal nieuwe muggenbulten, terwijl niemand in ons huis er verder last van heeft. (het is niet dat er meer muggen op mijn kamer zitten)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
2.3K

Het beste antwoord

Vooral een dunne, sterk doorbloedde huid, die daardoor fractioneel warmer is, is voor muggen aantrekkelijk.
in veel parfums zitten op feromonen gelijkende geuren,ook met zonnebrand is dat zo. Ongeparfumeerde huidverzorgingsproducten reduceren de aantrekkelijkheid voor muggen vaak aanzienlijk. Sommige mensen zijn hyperallergisch voor citronella, zij kunnen het beste
pelargonium (geraniumsoort) of eucalyptus gebruiken, ook daar zijn sommige mensen weer allergisch voor.
Het zweetvrij trachten te houden vaan met name voeten , oksels en nek (GEEN eau de toilet gebruiken)
De mug is op zijn actiefst van 16:00 uur (middag) tot 10:00
(de volgende ochtend) De elektronische muggenverjagers voldoen goed, mits juist toegepast.
De muggendoders met lampen trekken meer muggen aan dan ze doden, dus dat kan verhipte ongunstig uitpakken.
Bewegende lucht door plafondventilator is lastig voor hun dus leuk voor ons.
LAAT spinnen (zoals zwarte sluipers) LEVEN, zij pakken alles wat ons steekt en bijt maar doet ons HELEMAAL NIETS.
Mooi laten zitten dus, ze verjagen ook teken, welke ongewenste familie is.
Met dit pakket maatregelen verandert u niet in een lopende bloedbank voor onze gevleugelde "vrienden! "
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Iedereen wordt gestoken door muggen, maar sommigen van ons zijn iet allergisch voor het anti-stolling-stofje dat de mug in ons achterlaat, en deze mensen krijgen dan ook geen last.

Toegevoegd na 35 seconden:
iet moet zijn 'niet'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Muggen komen af op bepaalde lichaamswarmte en op de lucht in uitgeademde lucht, dat kooloxide heet.
Ook mensen met bepaalde voetgeuren en/of zweet geur worden vaak gestoken door muggen.

Zo zal de ene persoon zeer vaker last hebben van muggenbulten en een ander persoon zal totaal niet gestoken worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Muggen gaan af op temperatuur en op het koolzuurgas dat we uitademen. Ze komen niet af op licht, ondanks dat dat veel word gedacht. Het heeft dus geen zin om een lamp uit te doen. Wat wel werkt is het aanschaffen van een ventilator. Muggen hebben namelijk een hekel aan tocht, op deze manier drogen ze makkelijk uit. Ook kun je beter geen bier drinken. Naast mensen zijn muggen hier ook dol op.

Het heeft te maken met de geur en samenstelling van de huid en de adem. Die is bij iedereen verschillend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Muggen worden aangetrokken door lichaamswarmte en bepaalde lichaamsgeuren (een mengsel van vetzuren, melkzuur en ammonium). Deze geur is bij ieder mens anders. Muggen hebben hierin hun voorkeur. Dit verklaart waarom sommige mensen meer gestoken worden dan anderen. Het verhaal dat muggen afkomen op lekker bloed is dan ook een fabeltje.