Windsnelheid is maar 3 bft en de bomen liggen haast plat.Waarom staat er dan bij 3 bft matige wind?

Uitleg van windsnelheden zie:
http://www.windfinder.com/wind/windspeed.htm

Maar ik heb het gevoel dat er een veel hardere wind staat.
Hoe komt het dat ze bij windkracht 3 maar matig doorgeven?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
2.6K

Het beste antwoord

zoals boven al genoemd zullen het uitschieters zijn geweest van een (naderende) regenbui. de windsnelheden varieren sterk in de buurt van een CB (cumulonimbus) wolk. door de hoge verticale opbouw.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

De Beaufort-schaal (spreek uit: bjoe-frt) geeft niets meer aan dan de huidige snelheid van de wind.

Als de bomen daardoor alleen plat liggen dan lijkt me dat zeer verbazend. Als de wind eerst harder was...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het kustgebied staat een wind van 6-7 Bft, 15m/s oftewel: 50km per uur. Dat is bijna storm.
Het kan zijn dat bij jou de wind aan het aantrekken is en er windvlagen tussendoor zitten die die snelheid ook hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar staat dat het maar windkracht 3 is? Plaatselijk kan het even veel harder waaien, zeker als er een zwaar onweer overkomt. Als de bomen omver gaan, zit je toch al snel aan windkracht 7 of 8.

Als jouw windmetertje dan nog windkracht 3 aangeeft, deugt het windmetertje niet of staat het op een verkeerde plaats. Als het weerbericht windkracht 3 aangeeft, is dat de gemiddelde verwachting en niet de windkracht op dat moment op een klein stukje aarde.

Ik heb gisteren vuilnisbakken met betonnen voeten eraan over parkeerplaatsen vlak langs mijn auto zien surfen, dus windkracht 8 lijkt me logischer...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat was gisteren.Ik heb het over nu en waar ik woon in Delft dus.
En ik vraag het omdat er op die site die ik erbij heb vermeld bij windkracht 3 staat dat het een matige wind is.Mijn windmeter staat idd niet goed want ik woon tussen andere huizen in.En de windkracht die ze op het nieuws geven is in open veld of langs de kust.
de beaufort snelheden zijn gemiddelde snelheden over 10 minuten. Daar kunnen windvlagen tussen zitten die veel harder zijn, maar ook tussendoor momenten dat het wat rustiger is.

Ik weet niet waar je vandaan haalt dat het 3 beaufort is, maar in ieder geval moet je rekening houden met het middelen over langere tijd, en niet kijken naar een moment.