Kunnen reigers zwemmen? Ze staan altijd langs de sloot of in het water, maar kunnen ze eigenlijk wel zwemmen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
2.9K

Antwoorden (4)

Ja, dat kunnen ze
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk ook eens hier:
http://www.goeievraag.nl/vraag/reiger-zwemmen.48882

Het is niet hun hobby en ze zijn er zelfs niet goed in, maar ze kunnen het wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, en soms doen ze dat ook.
Waadvogel
Reigers leven in de buurt van water, bij sloten, rivieren en plassen. Je komt ze ook wel eens aan zee tegen. Reigers houden van pootje baden. Ze zijn ‘waadvogels’, omdat ze vaak door ondiep water waden, op zoek naar voedsel. Heel soms gaan ze zwemmen. Een reiger kan heel lang onbewegelijk stilstaan, liefst op een plek waar hij vrij uitzicht heeft. Hij staat meestal op één poot, met zijn kop tussen zijn schouders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
reigers zijn niet toegerust om goed te kunnen zwemmen.
ik kan de reigers niet meer tellen die ik uitgeput uit de sloot heb moeten scheppen.
Rieneke1