Zouden ijsberen overleven op de zuidpool?

Stel dat ik vele duizenden ijsberen zou overbrengen van de noordpool naar de zuidpool. En stel dat ze daarbij geen last zouden hebben van het seizoensverschil van een half jaar.

Zou deze ijsberenpopulatie als soort overleven rond de zuidpool?

Zo nee, waarom niet?

Cryofiel
een jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (1)

Hoewel ijsberen uitstekende zwemmers zijn, zouden ze moeite hebben om naar Antarctica te migreren. Omdat ze zijn aangepast aan een poolklimaat, daarom zou de tropische breedtegraden iets te hoog zijn om te hanteren.
een jaar geleden
LeonardN
een jaar geleden
Stel dat ik vele duizenden ijsberen zou >>overbrengen<< van de noordpool naar de zuidpool.