Kan een man een baarmoeder krijgen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Biologie
7.8K
tinus1969
3 jaar geleden
Nouja, dan ben je niet echt meer een man...
Amadea
3 jaar geleden
Het gebeurt af en toe dat een tot man omgebouwde vrouw een zwangerschap doormaakt omdat zijn partner dat niet kan. Dat is dan een man met een baarmoeder, die hij kreeg toen hij als meisje gevormd werd. (Zie bijvoorbeeld https://www.youtube.com/watch?v=6KYz7GtVZMw en https://www.youtube.com/watch?v=PjRdeeCQK_o)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
het kan wel er zijn experimenten gaande waar bij een man naar vrouw transgender de baarmoeder gedoneerd krijgt van een vrouw naar man transgender en dus de man naar vrouw transgender zwanger kan worden

Antwoorden (2)

Heel af en toe worden er kinderen geboren die de geslachtsorganen hebben van beide geslachten. Alleen in zo'n geval zou je kunnen zeggen dat een man een baarmoeder heeft, maar ook het omgekeerde natuurlijk: een vrouw heeft een penis. Men noemt dit dan 'intersekse': vroeger werd hiervoor de term 'hermafrodiet' gebruikt.

Voor het overige geldt: Nee, een man kan geen baarmoeder krijgen.
Antoni
3 jaar geleden
Een vrouw die zonder baarmoeder is geboren, kan nu via transplantatie toch een kind dragen. Strikt gezien kan zelfs een man een baarmoeder ingeplant krijgen. Maar wat met het ethische aspect van deze medische primeur?
fremar