Hoe komt het vruchtwater in het vruchtvlies?

In de navelstreng zit amnionepitheel dat het vruchtwater aanmaakt en de omloop ervan versnelt. Maar hoe komt dat dan in het vruchtvlies terecht? Is dat doordat het embryo daarvan drinkt en daarna uit plast of komt het via de placenta naar buiten of is de navelstreng transparant voor die vloeistof?

erotisi
8 jaar geleden
in: Biologie
1.4K

Het beste antwoord

In zijn tweede week begint het vruchtje al honger te krijgen en begint de vruchtzak zich te ontwikkelen.

In het begin is het een heldere vloeistof die door de moeder aangemaakt worden. Maar zoals je zelf af zei de baby drinkt er idd van en doet even later er een plasje terug bij. ( vanaf dan doen de nieren van de baby het werk )
Zo komt het aan de gele kleur.
Naar het einde van de zwangerschap krijgt het ook een andere kleur. Dit omdat het de 'smering' dan beter kan bevorderen voor de bevalling.
nounka