Van welk dier kan deze zwarte, ongeveer 6 centimeter lange keutel zijn?

Afgelopen week heeft er weer een dier door onze tuin gewandeld. Heel attent heeft hij zijn keutel midden op het pad gelegd.

We hebben de keutel bestudeerd, maar zijn er nog niet uit van welk dier het zou kunnen zijn.

Zoals op de foto te zien is het zwart, maar wel met wat witte plekken. Het is lang en smal.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Biologie
4.6K
Rieneke1
8 jaar geleden
Egel?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nope, die zijn kleiner.
Rieneke1
8 jaar geleden
Grote egel die veel gegeten heeft? ;)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wellicht :) (toch sluit ik de egel nog niet geheel uit, ook al is de keutel daarvoor te groot... qua kleur en structuur klopt die wel heel goed)
Rieneke1
8 jaar geleden
Het is niet echt een keutel he? Meer een keutelvormige opeenhoping van een smalle lange drol.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Heb je al in het poepboek gekeken ?
http://www.poepboek.nl/index.php?page=groteboodschap
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja, dat had ik al...
Blijf verdeeld tussen egel, vos, marter, das of wellicht (door die paar witte vlekken) toch een of andere rare vogel... Toch binnenkort de wildcam maar ergens op een betere plek in de tuin zetten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Tja... nog steeds geen duidelijkheid, jammer. Jammer ook dat er geen foto's meer ingestuurd kunnen worden in het poepboek.

Antwoorden (1)

zou van een vos kunnen zijn:
http://www.astapix.be/natuurfoto/displayimage.php?pid=440
fremar
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Lijkt er inderdaad sterk op. Een kleine aanvulling: Uitwerpselen kunnen ziektekiemen bevatten. Uitwerpselen van vossen kunnen bijvoorbeeld vossenlintworm bevatten. De eitjes daarvan kan je zelfs uit een uitgedroogde drol inademen en vervolgens besmet raken. De kans is niet zo groot, maar als het gebeurd heb je wel een groot probleem, want je kan eraan overlijden. Pak uitwerpselen nooit met de hand beet, maar gebruik bijvoorbeeld een stokje om de inhoud te onderzoeken.
http://www.diersporen.info/tag/uitwerpselen/
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een vos lijkt me vrij onwaarschijnlijk. We hebben een konijnenhok in de tuin, dan had die daar ongetwijfeld een kijkje komen nemen en dan had die op de wildcam moeten staan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Is geen vos, die zijn niet zo lang. Eerder een egel (ik mis resten van insecten) of een marter.