Bestaan er dieren die met een en dezelfde lichaamsopening zowel eten als poepen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
3.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zocht op jouw trefwoorden en ik kreeg dingen als:
poepresten tussen je tanden vandaan pissen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik was met mn broer aan het ouwehoeren, we hadden het over dat de natuur het goed geregeld heeft met de plaatsing van de ingang en de uitgang.. Vroeg me af of dat bij ieder wezen dat zo ver uit elkaar zit.. :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zou het neit weten... vind dit wel een goeie vraag waard..lol grappig, hoe verzin je zo'n vraag.

Het beste antwoord

zeesterren, kwallen, en zo zullen er wel meer zeedieren zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een zeester; deze kan een mossel open krijgen door alle armen om de beide kleppen te leggen, een aantal voetjes op de kleppen vast te zuigen en die uit elkaar te trekken. Als de mosselkleppen ten slotte beginnen te wijken, stulpt de zeester het grootste deel van de maag door de mondopening naar buiten om het vlees van de mossel. Het maagsap begint de mossel in zijn schelp al te verteren. Uiteindelijk stulpt de ster maag en prooi weer naar binnen en is het eten afgelopen. Als het verteert is poept hij het er door hetzelfde gat weer naar buiten.

Eet smakelijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sommige mensen ook. Wanneer ze een slechte adem hebben, vraag ik soms of ze geen reet hebben om uit te stinken.