Wat kan ik doen als een kitten erg druk is, ruzie maakt met andere bewoners?

Bestaat er een cursus voor kittens net als voor puppy's?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
3.1K
Rieneke1
14 jaar geleden
dat is wel heel summiere informatie.
zijn de andere bewoners mensen of katten (nestgenootjes?)?
en wat is het gedrag wat je druk noemt, en ruzie maken?
hoe oud is het katje?
wat aanvulling zou niet verkeerd zijn.

Het beste antwoord

Je kan met de kitten gaan spelen.

Als je merkt dat hij beweging wil, dan kan je die "kanaliseren" door iets met speelgoed te doen: (Je geeft hem er aandacht mee en je voorkomt er mee, dat hij dingen kapot gaat maken.)
Je kan iets weggooien waar de kitten achteraan kan gaan.
Verstandig is het aan een touwtje te doen, zodat je het zelf weer terug kan halen, tenzij je er een hebt die apporteert, maar dat komt niet vanzelfsprekend voor.
Dat kan je ook niet aanleren.

Als je wil blijven zitten, kan je een lat met je voet bedienen en die steeds een beetje in de lengte van voor naar achteren schuiven.
Als je het uiteinde net even voorbij bijvoorbeeld een tafelpoot te voorschijn laat komen,
dan vindt het poesje dit spannend en zal het steeds
eropaf springen.
Zo oefent hij voor als hij "later" een muis wil vangen. zal ik maar zeggen.
Na een tijdje geeft het poesje aan dat het moe is en zal het vanzelf ophouden en gaan eten, slapen, of iets dergelijks.
Veel plezier met het katje.

Paasei
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

dat beestje is nog jong en HOORT lekker druk te zijn, niet alleen simpel op je schoot te zitten en te slapen.

Als je echt een bepaald gedrag niet wil, dan moet je consequent zijn in de discipline en duidelijk NEE zeggen als het beestje bijvoorbeeld iets doet wat niet mag.

Er is volgens mij niet zoiets als een kittencursus, geef het beestje genoeg speeltjes en het vermaakt zich wel, een kitten moet je niet remmen in de ontwikkeling en lekker druk laten zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dieren maken geen 'ruzie', het is spelen, oefenen. Zo wordt het later een goede kat die voor zichzelf kan zorgen. Gewoon laten gaan.

Katten kun je niet zoals honden trainen. Natuurlijk is de ene kitten drukker dan de andere, maar als ze wat ouder is gaat het vanzelf over. Ze is nou eenmaal speels. Leuk toch!