Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar loop je mee? (zie toelichting)

Ik heb ooit op de havo tijdens biologie een vraag gehad tijdens een extra opdracht namelijk: Waar loop je mee?

Het antwoord was niet met je voeten, benen en hele lichaam. Maar heb geen idee wat er dan wel overblijft

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
724
jc54
14 jaar geleden
Ik loop mee met de Kennedymars, de vierdaagse van Nijmegen en meer wandelevenementen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je loopt met de muziek mee.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

je wil om te gaan lopen. Die zetelt in de denkprocessen in je hersenen, geeft opdracht aan alles wat je benen in beweging zet. Zoiets.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat dit wel is het antwoord had kunnen zijn. Een vraag die me al mijn hele leven lang dwars zit is nu beantwoord :)

Andere antwoorden (4)

je hersenen en die geven weer een seintje naar je benen/voeten om een pas te zetten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met een loopneus.

Toegevoegd na 1 minuut:
En anders met je evenwichtsorgaan.
Zonder dat kan je niet lopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het evenwichtsorgaan is een hulpmiddel, niet de oorzaak van het lopen. Dat is je wil.
Je loopt met behulp van je centrale patroongenerator. Dit in je ruggemerg gelegen zenuwcentrum geeft de signalen aan je benen waardoor wij kunnen lopen.
Als we het met onze hersenen zouden moeten doen deden we het niet beter dan een kind wat nog moet leren lopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naast benen, voeten en hersenen spelen ook evenwichts-en rotatiezintuig een belangrijke rol mbt plaats en houding bepalen. Deze zintuigen (gelegen in het inwendig oor) geven signalen door aan de heresenen die daarna berekenen wat de bewegindsorganen moeten doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding