vlak voor het inademen zou deze 760 mm kwikdruk zijn ( gelijk aan de atmosferische druk )
dan gaan je spieren aan het werk en maken ze je borstholte groter. Daardoor daalt de druk in je borstholte met zo'n 2 a 3 mm kwikdruk.
Omdat deze dus lager is dan de druk uit het lichaam stroomt de lucht naar binnen. De spieren ontspannen zich dan weer en drukken zo de lucht terug naar buiten. Dit verkleinen van de holte geeft dan ook weer enkele mm verschil in druk. De druk in je longen is dan +3 mm t o v de atmosferische druk.
nounka