Heb je al bij de geboorte haarzakjes onder de oksels?

Heb je bij de geboorte al haarzakjes onder de oksels of ontstaan die pas bij de puberteit? En als dat zo is zou ik graag willen weten waarom ze later pas tot uiting komen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

De haarzakjes zitten er al.

"Follicle formation occurs but once in the lifetime of an individual, so a mammal is born with a fixed number of follicles, which does not normally increase thereafter. "

Haarzakjes in bepaalde regio's van het lichaam reageren anders op hormonen dan haarzakjes in andere regio's. In de puberteit verandert de hormoonhuishouding en beginnen de haarfollikels haar te groeien.