Hoeveel gele randen heeft een coloradokever?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
AWM
14 jaar geleden
Ik denk dat je dit insect verwart met de geelgerande watertor. De geelgerande watertor is met een lengte tot 3,5 centimeter een van de grootste Nederlandse kevers en in tegenstelling tot andere grote soorten komt de kever nog algemeen voor. De geelgerande watertor is te herkennen aan het van bovenaf bezien druppelvormige maar platte en gestroomlijnde lichaam, de zwartgroene kleur en de gele rand aan de buitenzijde van de dekschilden. Het halsschild is geheel geel omrand en hieraan is de soort te onderscheiden van de meeste gelijkende waterkevers.
Rieneke1
14 jaar geleden
ja! de geelgerande watertor, ik moest er ook meteen aan denken :)

Het beste antwoord

Geen. Het schild van de Coloradokever is geheel geel, met vijf dikke bruine strepen erover.

Toegevoegd na 53 seconden:
vijf per dekschild bedoel ik, dus 10 strepen in totaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De kever is ongeveer 10 mm lang en 7 mm breed en geel/oranje met tien dikke bruine strepen in de lengte over zijn dekschilden. Op het kopschild zitten zwarte vlekken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nope,geen,nothing niente,ne rien, nitschewo.