Steenarenden vliegen niet ´s nachts, want dan kunnen ze niet jagen, dus alle kans dat ze een groot(ste) deel van de nacht slapen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De steenarend is een forse roofvogel met zeer krachtige klauwen. Het is een van de grootste roofvogels op het Noordelijke halfrond. Dit is de arend die bij veel adellijke families op het wapen prijkt. Deze arend wordt ook vaak adelaar genoemd.

Steenarenden bouwen een uitgebreid nest ('horst') van takken op een rotsrichel of in een boomtop. De horst wordt elke jaar uitgebreid en kan een grootte krijgen van twee meter in doorsnede. Helaas is deze machtige roofvogel door de jacht en verstoring op veel plekken in Europa en Noord-Amerika verdwenen