Waar heeft Japan al die walvissen voor nodig?

Ik weet dat ze het gebruiken voor onderzoek. Maar kan iemand me vertellen wat voor onderzoek?

Toegevoegd na 1 dag:
Bewerking van vraag:
ok, het is dus waarschijnlijk nep, dat onderzoek. Maar wat BEWEREN ze dan dat het voor onderzoek is, en wat BEWEREN ze dan wat ze er mee willen bereiken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Uhhh.....???? wel eens van excuses gehoort?? Dat zegt Japan om van kritiek af te zijn en de regels te omzeilen om die beesten alsnog af te maken voor consumptie van het vlees en vet.
flyingcrow
10 jaar geleden
Organoleptische tests!;-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@viridflavus
eerste en enigste serieus antwoord!

Het beste antwoord

Onder het mom van "onderzoekingen" vangt Japan walvissen zuiver ter consumptie, voor het geld dus en er wordt dan ook helemaal niets onderzocht.
Ze worden nu door het Internationaal Gerechtshof in Den Haag daarvoor veroordeeld.
Het ICJ deed uitspraak in een zaak die door Australië was aangespannen. Australië bestreed dat de Japanse walvisvaarders wetenschappelijk onderzoek doen en stelde dat het gewoon jagen op walvissen is. Het ICJ beaamde dat tot grote vreugde van onder meer de actiegroep Sea Shepherd, die herhaaldelijk slag heeft geleverd met Japanse walvisvaarders.
Japan tekende in 1986 wel voor het stoppen van de walsvisvaart, maar ging toch op jacht onder het mom van wetenschappelijk onderzoek. Het is voor het eerst dat deze Japanse truc zo duidelijk in de rechtszaal wordt verworpen. Japan negeerde de discussies in de publieke opinie en bij de tandeloze Internationale Walvisvaart Commissie, die geen bindende besluiten neemt zoals het ICJ. Nu legt Tokio 'zich diep teleurgesteld bij het oordeel neer'.

Toegevoegd na 1 dag:
Antwoord op de uitbreiding van uw vraag:
Japan stelt dat het de voortplanting en de voeding van de walvissen en de invloed van de milieuvervuiling op de dieren bestudeert. Daarvoor geeft het jaarlijks vergunningen af om honderden van de zeezoogdieren te doden.
Z512099
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar wat voerde de japanners ter verdediging aan dan? Ze zullen heus niet gezegd hebben, ja, u heeft gelijk, we doen idd geen onderzoek?
Dus laat ik het anders stellen: Wat BEWEREN ze voor onderzoek te doen?

Andere antwoorden (2)

Het grootste gedeelte word niet voor onderzoek gebruikt maar voor commerciële doeleinden en menselijke consumptie. Daarom word er zo een ophef over gemaakt door dierenwelzijnorganisaties en de media.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan kun je overal op internet nalezen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, er wordt grondig wetenschappelijk onderzoek naar gedaan. Moet je dat vlees wel of niet eerst marineren, moeten er veel of weinig specerijen aan worden toegevoegd, kortom: hoe smaakt het het lekkerst?
Echt, héél wetenschappelijk :-(
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kan me niet voorstellen dat ze dat opgeven als zijnde onderzoek.
Ze zullen toch op zijn minst een excuusonderzoek melden?
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 jaar geleden
Onterechte min ! Zeker gezien het feit dat het antwoord gegeven is vóór de uitbreiding van de vraag. Plusje ter compensatie.
Voor de visolie, daar zitten omega vetten in die super gezond zijn.