Weet iemand waarom een rondworm een epidermis heeft en een ringworm een epitheel?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Biologie
anneliez
10 jaar geleden
evolutie ;)

Het beste antwoord

Waarschijnlijk komt je informatie uit twee bronnen. Epidermis maakt deel uit van epitheel. Het verschil is dus of je over het deel of geheel spreek. Zie bronnen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens mijn cursus heeft een rondworm geen eigen epitheel. Toch geeft het een epidermis. Het maakt me ietwat verward. Ik had de pagina's op wiki ook al gezien.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mogelijk gebruiken ze deze term om de doorlaatbaarheid tussen de cellen van elkaar te onderscheiden. Maar moet zeggen dat het verwarrend werkt als je dit op deze wijze opneem in een cursus. Dan vraagt dit wel om een toelichting van de schrijver, omdat hij een keus heeft gemaakt wat niet direct is gekoppeld aan de definitie van het begrip.