Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan zand in je lichaam (of een appel) uitgroeien tot glas?

Ok, dit lees ik dus net bij deze vraag: http://www.goeievraag.nl/vraag/stuk-glas-hard-plastic-appel.45405

Maar het klinkt mij volkomen vreemd in de oren. Hoe zou dit kunnen gebeuren en kan dit werkelijk?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
692

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

In een boomgaard wordt het gras gemaait met een roterende grasmaaier.
Indien deze maaier op stenen of in dit geval, glas komt, gaat dit met een knal de lucht in, als het een goede maaier is, wordt dit opgevangen met een plastic flap of kettingkjes , soms echter springt er toch een stukje steen, plastic of glas onder de maaier uit en wel met hoge snelheid.
Zo'n stukje glas zou in een nog groeiende appel kunnen komen, deze appel kan er gewoon overheen groeien, zodat je later een stukje glas in een appel kan vinden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik weet niet hoe het biologisch precies werkt, maar volgens mij kun je het vergelijken met een zandkorreltje in een oesterschelp wat uitgroeit tot een parel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Glas wordt gemaakt van oa gesmolten zand (Siliciumdioxide of silica). Het zand wordt op een temperatuur gebracht van tenminste 700 graden Celsius.

Als we dat in gedachten houden, dan kunnen we eigenlijk al concluderen, dat zand niet in een appel of in een menselijk lichaam kan uitgroeien tot glas.
(Lees meer...)
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding