Als je dagelijks precies dezelfde routine volgt, heb je dan uiteindelijk geen wekker meer nodig?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (3)

Als die wekker deel uitmaakt van de dagelijkse routine, dan blijf je hem nodig hebben. We hebben allemaal een ingebouwde biologische klok maar bij de meeste mensen (avondmensen) geeft die een ritme aan van meer dan 24 uur. Die wordt iedere dag gelijkgezet met het daglicht of zonodig een wekker. Er zijn ook ochtendmensen, bij wie de biologische klok sneller loopt, maar die hebben sowieso geen wekker nodig.
WimNobel
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het klopt niet dat ochtendmensen geen wekker nodig hebben, ze staan fris en fruitig op maar ze hebben vaak gewoon een wekker nodig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En helemaal als een ochtendmens gedurende de week op verschillende tijden op moet. Soms moet ik om tien voor zes op, soms kan ik uitslapen. Ik heb dus echt wel een wekker nodig voor die tien voor zes.
nee als je lang genoeg elke dag het zelfde doet komt dat in je bio-ritme en zal je ook geen wekker meer nodig hebben, maar ik raad je aan hem wel te zetten want als je een dag van je ritme afwijkt een veel intensiever werk doet kan het zijn dat je langer slaapt
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als ik dagelijks precies dezelfde routine volg is dat voor mij dermate slaapverwekkend dat ik juist wel een wekker nodig heb.
De vraag is in zijn algemeenheid dus niet te beantwoorden, omdat het voor iedereen anders is.
Reddie