Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het mogelijk emoties uit te schakelen?

Is het eigenlijk mogelijk om emoties uit te schakelen? Aangezien ik vaak zo'n soort verhalen hoor, maar ik niet weet wat ik hiervan moet geloven... Daarom is mijn vraag; Is het wel mogelijk emoties uit te schakelen?
Zo ja, hoe dan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie
884
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hangt er van af wat je onder emotie verstaat; het niet tonen van emotie is ook een emotie. Voorbeelden: Marc Dutroux en recentelijk Jasper S. Mensen die dergelijke gruweldaden kunnen plegen, zijn kennelijk op dat moment neit gekweld door emotie...

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja , dat is niet alleen mogelijk, maar in veel situaties ook bijna noodzakelijk.

Denk aan soldaten. Mijn zoon was commando. Gevochten in Irak en Afghanistan. (echt waar, al werden dat vredesmissies genoemd.)

Denk aan mensen in de zorg. Mijn zus is verpleegkundige. Emotioneel mens. Maar kan dat in haar werk echt niet gebruiken.

Denk aan onbeantwoorde liefdes of verliefdheden. Daar moet je overheen.

Denk aan het verdriet als een geliefde overlijdt. Daar moet je doorheen.

Maar misschien bedoel je meer dingen zoals Wim HOf, doet de iceman.
Koude is een gevoel en een gevoel kan je controleren.

http://www.innerfire.nl/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Neen dat is niet geheel mogelijk.

Op het moment van het gebeuren kan men de emotie onderdrukken maar niet uitschakelen, nadien zal de emotie op één of andere manier zich openbaren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding