is de "Heteropoda maxima" gevaarlijk? (een vd grootste spinnen ter wereld)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie
2.1K

Antwoorden (1)

Niet voor jou, wel voor de prooien die deze spin probeert te pakken maar de spin is niet giftig ofzo voor de mens.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ben een beetje voorzichtiger met de term niet giftig voor de mensen. Het gif is niet dodelijk maar kan bij sommige toch behoorlijke reacties oproepen, denk hierbij ook an een wespensteek die dodelijk is bij een groot aantal mensen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan moet je eerst wel weten of dat gif wel in ons kan komen of iets dergelijks. Een wesp steekt ons en als jouw immuunsysteem niet zo werkt als bij een ander kán het mis gaan maar dat ligt niet aan het gif zelf. Een hondenbeet kan ook dodelijk zijn als er net bacteriën van de hond in jouw bloedbaan komen maar dan is de hond nog niet giftig.