Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe merk je wanneer je maag nuchter/leeg is ?

Afhankelijk van wat je hebt gegeten en hoeveel. Kan in het uiterste geval de maag 8-11 uur nodig hebben om het voedsel in de maag te verteren. Maar hoe kun je het merken wanneer dit eerder gebeurt dan die 11 uur ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie
3.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Voor mij persoonlijk geldt dat ik mij slap ga voelen, mijn handen gaan een beetje trillen, mijn maag gaat knorren, en als ik dan in plaats van wat te eten iets inspannends ga doen zie ik er daarna heel bleek uit. Maar dat zal niet voor iedereen gelden.
(Lees meer...)
Amadea
11 jaar geleden
Reddie
11 jaar geleden
Amadea, wat je beschrijft is hypoglykemie/te lage bloedsuikerspiegel. Dat kan al kort na het eten optreden, en is een klein foutje in het regelsysteem.
Noch honger, noch hypoglykemie hebben iets te maken met het leeg zijn van de maag. Dat kun je gewoon niet merken. Zo simpel ziet de spijsvertering er niet uit.
Dat kan je niet weten, tenzij je ze laat doorlichten, er zal altijd nog wel iets in je maag zitten, soms alleen maar gal. Of iets dat slecht verteerd. Vlees duurt veel langer om te verteren dan groente of fruit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding