Waarom krijgen mensen wel vet haar en bijvoorbeeld honden en katten niet?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie
3K

Antwoorden (2)

Honden en katten krijgen ook vet haar door bijvoorbeeld slechte voeding. Maar een kat bijvoorbeeld wast zichzelf meermaals per dag, en honden worden ook geborstelt. Daarnaast maken ze minder talg aan. Onze lichaamsbeharing word ook niet vet, alleen onze hoofdhuid.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je je haar nooit wast word het ook niet vet. Als je het namelijk wel wast was je het talg van je hoofdhuid af en maakt je hoofdhuid nieuwe aan. Als je je haar dus te vaak wast maakt je huid steeds sneller en meer talg aan. door dit talg word je haar vet. Honden en katten gaan niet dagelijks in de douche met shampoo dus word hun talg aanmaak niet verstoort.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt niet hoor. Je zit overdag ook aan je haar waardoor het vet wordt, bv als je je haar uit je gezicht strijkt, als je het samen bindt voor een staart, etc
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je je haar op een staart doet etc. ga je met je vingers ook gedeeltelijk over je hoofdhuid waar de talg zit. zo verspreid je de talg en daardoor word het inderdaad sneller vet. Maar zoals ik al zei, dit komt omdat je huid teveel talg aanmaakt. Vraag maar na aan je kapper.