Van welke vogel is dit kuiken?       [foto]

Toegevoegd na 23 minuten:

In de directe omgeving bevonden zich een mandarijneend en een paartje gewone eenden. Het kuiken zwom echter zelfstandig en bleef niet in de buurt van één bepaalde volwassen vogel.

Picture for question
Cryofiel
11 jaar geleden
in: Biologie
2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Welk formaat hebben we het hier over? Groter dan een eendekuiken of zwanenkuiken?
Rieneke1
11 jaar geleden
het lijkt wel een gemanipuleerde foto.
kopje en poten zou je zeggen; gewone wilde eend, maar het lijf klopt niet.
of het is een buitennissige soort.
Cryofiel
11 jaar geleden
@Pelle, ik heb een tweede foto toegevoegd. Daarop staat een bekende bodembedekker die overal groeit, en die dus goed kan dienen om de grootte in te schatten. Verder zie je wat grassprieten die een grootte-hint kunnen geven. @rieneke, de foto is niet bewerkt. Ik heb alleen het groen wat minder fel gemaakt (dat knalde er op de oorspronkelijke foto echt uit). Verder heb ik helderheid en contrast wat bijgesteld.
Rieneke1
11 jaar geleden
waar is deze foto gemaakt cryo?
Cryofiel
11 jaar geleden
In de tuinen van Schloss Charlottenburg in Berlijn, een paar dagen geleden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waar blijft dan de vraag, beginnende met: Ik was in Berlijn?
Cryofiel
11 jaar geleden
Die komt nog wel...       ;-) Voor dit kuiken, en voor de vogel uit mijn vorige vraag, was de lokatie niet van belang.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lijkt me toch wel, had ook bij de chinees kunnen zijn!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mmm ja, canard a l'orange of bedoel je pekingeend....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik associeer canard a l'orange niet zo zeer met de chinees.

Antwoorden (1)

Dit is gewoon een eendenkuiken. Alleen is deze al wat ouder en is dus de meeste van zn dons al kwijt. De eerste veren zijn al doorgekomen. Hij ziet er niet meer zo uit zoals wij ze meestal zien, de pluizenbolletjes of pulletjes :)
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij helemaal correct '+'.
MissBiggie
11 jaar geleden
Dank :)