Hoe lang duurt het (wetenschappelijk) voordat een lichaam gewend is van verzetten winter-/zomertijd of zomer-/wintertijd?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Biologie
1.6K

Het beste antwoord

Dat hangt er ook nog eens vanaf of het om de zomertijd of wintertijd gaat.
Onze biologische klok heeft namelijk een periode die langer is dan 24 uur. Het is voor je lichaam dus makkelijker om je aan te passen aan de wintertijd (een dag van 25 uur), dan aan de zomertijd (een dag van 23 uur)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je al je klokken in huis verzet voordat je gaat slapen, dan merk je er bijna niks van.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je een gezond lichaam hebt ongeveer 3 dagen. De één wat meer, de ander wat minder.