Is de mens (vrouw) het enige zoogdier met een maagdenvlies?

Tja, ik stelde (mij) die vraag al rond mijn 15de, hier en daar wat slapjes gezocht maar toch nog geen antwoord. De reden is dat zo'n dingetje zo veel trammelant soms veroorzaakt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
3.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij is dat hele maagdenvlies een verzinsel. Nooit gemerkt dat ik zo'n ding ooit gehad heb.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is ook een vernauwing.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
omg.... @ stippel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
xD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@niels: omg wat? Ik had een heel lief eerste vriendje ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach, een verzinsel zal t niet zijn, maar ik heb er ook niks van gemerkt... Ook een lief eerste vriendje. :)

Antwoorden (1)

Ook dieren hebben dit, niet alle dieren maar enkele wel.
eekhoorns, gazelles, kikkers, vleermuizen, chimpansees, honden, olifanten, lamas, paarden, beren, zebras, lemmingen,ratten zeehonden en zo zijn er nog wel wat meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je hier ook een bron van?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor, google :-)
http://simple.wikipedia.org/wiki/Hymen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
weer wat geleerd :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naar mijn weten hebben alle placentadieren een maagdenvlies.