Verharen dieren ook in gebieden met minder seizoensverschillen ?

Onze kat verhaart, maar hoe zit dat in landen met minder temoperatuursveranderingen, zoals tussen de keerkringen (rond de evenaar) ?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

dan verharen ze ook wel maar niet meer zo'n verschil van vacht een hond of kat (vooral als hij veel buiten is heeft swinters een dikke warme vacht een hond of kat in een warm gebeid heeft dat niet nodig, als ze nou juist in een koud gebied wonen behouden ze een dikke vacht maar ruien ze toch
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ze verharen net zo erg,de haren vernieuwen steeds weer ,en de oude vallen weer uit.M'n hond wordt niet kaal.
Ervaring!Ik woon in een zuid europeesch warm land.