Zou varkens- en koeienfitness de vleesproductie verbeteren?

Vlees is spierweefsel. Wanneer je sport, neemt je spiermassa toe.

Stel dat we varkens zouden kweken die het leuk vinden om aangewichtsheffen te doen, en koeien die voor de lol dagelijks drie keer een uur lang aan opdrukken doen - zou daardoor de vleesproductie verbeteren?

Cryofiel
12 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet of je laatst Keuringsdienst van Waarde hebt gezien, maar daar lieten ze zien dat ze nieuwe varkens aan het kruisen waren die mager en gespierd waren zodat ze gelijk mager spek ervan konden snijden. Zag er apart uit. Die hoefde niet meer naar de sportschool iig.
amigo
12 jaar geleden
ach, ik zie ze al gaan op een speciale "varkensloopband" in een "koeienrad"
Ritsuka
12 jaar geleden
Haha, leuke vraag
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben je nu niet een discussievraag aan 't stellen Cryo?
Cryofiel
12 jaar geleden
Dat denk ik niet. Het is gewoon een vraag welke invloed veefitness zou hebben op de productie van vlees.

Antwoorden (6)

Hoe meer de beesten bewegen, hoe meer vreten ze moeten hebben en hoe duurder het vlees is. dus niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien neemt de hoeveelheid spiermassa toe, maar de kwaliteit van het vlees zeker niet. Denk maar aan de kistkalveren van vroeger. Hoe minder beweging ze kregen, hoe lekkerder het vlees.
Ook voor varkensvlees geldt dat ze niet te mager mogen worden.
bamibal
12 jaar geleden
Denk het niet, als ze de hele dag aan het fitnessen zijn, zal waarschijnlijk het libido afnemen. De vleesproductie zal zichzelf derhalve niet verbeteren.

Toegevoegd na 1 minuut:
mits het bio-vee is.

Toegevoegd na 7 minuten:
zonder K.I.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het bewegen dat de dieren in kwestie doen, is reeds voldoende en levert vlees op van goede kwaliteit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een wild beest heeft van nature meer beweging.
Echter, een wilde duif, konijn etc. smaakt niet zo lekker omdat het vlees over het algemeen taaier is.

Fitness zorgt dus dat het vlees sterker en dus taaier wordt.
12 jaar geleden
De varkens worden gefokt op een zo laag mogelijk vetpercentage. Omdat de dieren zo snel groeien hebben ze hun energie nodig voor de productie van vlees, net zoals melkkoeien het meeste eiwit uit het voer in de melk stoppen. In de bioindustrie zou de extra inspanning als energieverlies worden gezien denk ik.

Varkens en kippen zijn ook zeer jong(Varkens 6 maanden en kippen 5 weken )bij het bereiken van hun slachtgewicht, bij hogere leeftijden worden ze steeds vetter en dat is niet wenselijk, omdat vet een zeer hoge energieinhoud heeft vergeleken met vlees.