Van welke boom komt dit blad?

Ik moet voor biologie uitzoeken van welke boom blaadjes komen, welke boom is dit?

Toegevoegd na 45 minuten:
En deze?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
1.6K
anneliez
12 jaar geleden
Bedoelt de biologieleraar niet: zoek dat op in een herbarium, door te zoeken op vorm, nerf en nog wat andere eigenschappen ipv het hier vragen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor mij ziet het eruit als een blad van een heester (struik), niet van een boom....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vijgenblaadje?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Moolkeesje: zoek de verschillen: http://www.google.nl/search?q=vijgenblad&oe=utf-8&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&hl=nl&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&biw=1680&bih=930
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zier er idd een ietsie anders uit!

Het beste antwoord

Ik denk aan een vogelkers, ofwel een Prunus padus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De volgende keer zou ik iets meer gegevens bijvoegen zoals waar je het gevonden hebt of iets dergelijks, en misschien een extra foto. maar ik denk dat het een lijsterbes-blad is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat lijkt me niet, een lijsterbes heeft samengesteld blad en hierboven is een enkelvoudig blad te zien.
De 2e die je hebt toegevoegd is een hosta!
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een hosta is natuurlijk absoluut geen boom. Maar (de moeder van) Vitadog zou weleens gelijk kunnen hebben. Dit blad lijkt sprekend op het blad van een hosta. Misschien heeft vraagsteller verzuimt te vertellen dat dit tweede blad niet van een boom afkomstig is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je hebt, om het politiek te brengen, met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid gelijk. Hosta. :)