Is een fruitvliegjesplaag schadelijk voor mens of dier?

Een plaag binnenshuis, heeft dat schadelijke gevolgen?

En is een fruitvliegjesplaag schadelijk voor huisdieren als kippen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor mij wel, ik kan niet door ze slapen en is heel irri !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet slapen door ze? Hoeveel heb je er wel niet in huis DuskDream? Het zijn toch geen muggen die zoemen?

Antwoorden (1)

Nee, fruitvliegjes zijn voor mens en dier volkomen onschadelijk. Als je echter een plaag hebt omdat er ergens een berg fruit ligt te verschimmelen, kan DAT eventueel op de lange duur wel schadelijk zijn-en ook ander ongedierte aantrekken.
Gewoon weggooien dus, ben je ook zo weer van je fruitvliegjes af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leven de larven van fruitvliegjes ook van fruit en consoorten?
Nestelen ze zich niet in de vacht van huisdieren?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, de eitjes worden gelegd en komen uit in rottend fruit. http://www.rentokil.be/ongediertegids/insecten/vliegende-insecten/fruitvlieg/index.html