Hoe kan het dat er in het najaar veel meer spinnen (lijken te) zijn?

Het is vooral goed te zien aan de struiken wanneer er 's ochtends nog dauw op de webben ligt, maar ook aan de buitenkant in de hoeken van mijn ramen zitten veel spinnewebben. Als ik ze de ene dag weghaal dan zitten ze er de volgende dag al weer. Dit is de rest van het jaar veel minder.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/spinnen-zomer-ziet.22328

Antwoorden (4)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Spinnen zitten er vooral in het voor- en na-jaar. Als je van de webben af wilt dan kun je bij de doe-het-zelf winkels, of Intratuin een goedje halen tegen spinbestrijding. Als je dan de kozijnen hebt schoongemaakt kun je deze met dat goedje behandelen. En je hebt een half jaar geen last meer van spinnen op de plaatsen die je behandeld hebt...

Houd er wel rekening mee dat je minimaal 1 etmaal wacht met het wassen van de ramen. Anders is het gewoon weg gegooid geld...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1) Je ziet ze (Door dauw) veel beter

2) De spinnen die in de zomer geboren zijn, zijn nu groot en lopen zelfstandig rond, in plaats van in een tros kleien spinnetjes op een plek te zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In juni en september
zitten de meeste spinnen in huis. In de herfst worden de mannetjes
volwassen. Dan gaan ze paren. De vrouwtjes leggen de eieren. Dan zijn
er opeens veel meer spinnen.