hoe verdrinkt een paard?

Er gaan geruchten dat een paard niet op een normale manier "verdrinkt" wanneer deze te water is geraakt. Wie weet hoe dan wel?

Toegevoegd na 4 dagen:
Wat ik heb gehoord is dat en paard door de stress z'n krinspier laat verslappen en daardoor van achter vol loopt met water, het paard wordt dan vanachter zwaarder en zinkt met z'n achterste onder water!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
4.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt me dat ie onder water raakt en dus niet meer kan ademen. Klinkt logisch.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Paarden verdrinken net op de zelfde manier als wij,maar er is één verschil dat ze met een zwaan gemeen hebben:
Wij zwemmen tot wij totaal uitgeput zijn en door de inspanning in armen en benen krampen krijgen,dan proberen we nog op de rug te drijven teneinde toch nog iets te kunnen blijven ademen.Houd men dat niet lang vol dan word het moeilijker de lucht in je longen te houden waardoor-Dat is erg want het is door de lucht in je longen dat je blijft drijven.
-waardoor je uiteindelijk ook nog krampen in je longspieren krijgd en niet meer kunt inademen omdat je geen kracht meer hebt om in te ademen en dan,dan,dan adem je enkel nog uit waardoor je géén lucht meer in je longen hebt en dus niet meer kunt drijven,en dan zink je naar beneden met de benen omlaag en machteloos als je bent zullen je maag en longen zich vullen met water en je verdrinkt.
Bij een paard en een zwaan gaat dat net zo,alleen???
Een paart zal niet op zijn rug gaan drijven,zijn zware poten blijven onder zijn lijf en zeer uitgeput laat het paart zijn zwaar hoofd hangen die daardoor in het water wegzakt,een paar keer zal het paart nog proberen zijn hoofd uit het water te tillen en te ademen,maar uiteindelijk is het paart zo zwakt dat dit niet meer lukt en dan zakt het paart zijn hoofd voorgoed in het water weg en dan zal het paard verdrinken.
Bij de zwaan net zo,maar bij een zwaan zal dit enkel en alleen maar gebeuren als a)
De zwaan zeer erg ziek is of
b)de zwaan zwaar gewond is.
Dus uitgeput zijn kop in het water laten zakken,opheffen,weer laten zakken tot hij op is en dan zakt zijn kop voor de laatste keer het water in en de zwaan verdrinkt.
Dat voorbeeld over die mens?Deze mens was ik toen ik 17 jaar was,dat water was 40 meter diep maar dat wist ik toen niet.Mijn hondje zag het gebeuren en zij ging toen haar grote vriend halen die een Duitse Herdershond was en niet eens van mij was.
Deze Duitse herdershond sprong het water in en zwom 500 meter ver tot bij mij,ik pakte zijn leren halsband vast en toen zwom hij mij trekkent naar de kant,zo redden deze twee honden toen mijn leven.
Deze honden Heten Scherry en Billy.
http://jerovanja.blogspace.be/44643/Ik-leef/

Het beste antwoord

Paarden kunnen gewoon zwemmen dus als ie verdrinkt zou die helemaal uitgeput moeteb zijn en dan raakt ie gewoon onder water en kan niet meer ademen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een paard verdrinkt net als een mens doordat er teveel water in de longen komt.

Maar wat bij paarden het probleem is, is dat zodra er water in hun oren komt, hun evenwichtsgevoel het laat afweten. Hij kan zichzelf dus niet goed meer redden want hij/zij is elke vorm van evenwicht kwijt. Dat is verrekt lastig zwemmen, en al helemaal lastig om zonder evenwicht op de kant te klimmen...

Veel paarden raken dan ook in paniek zodra er water in hun oor komt.