Kunnen bijen ook honing maken van de slokjes light drank die zij meenemen uit mijn glas?

Je ziet vaak dat bijen in je glas gaan zitten en kleine druppeltjes opslokken en wegvliegen. Nu vroeg ik mij af. Kunnen ze wat met die slokjes als het light drank betreft? Of wordt het dan light honing :).

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Ik denk dat je wespen bedoelt? Die maken geen honing, die gebruiken de suiker voor hun eigen voedsel, aan het eind van het seizoen als hun 'gewone' voedsel minder goed voorhanden is.
Aan light drankjes zullen ze weinig hebben, ik vraag me af of ze daardoor gefopt worden en of ze daar ook echt van snoepen.