vingers aan elkaar laten groeien?

als ik een wond maak aan mijn wijs en middel vingen, en ik houd ze lang tegen elkaar aan. groeien ze dan aan elkaar?
(gewoon nieuwsgierig, ik was het niet echt van plan hoor ;)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
2.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou zeggen, probeer het uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
naaah.. ik denk dat ik daar wel last van zou hebben in het dagelijks leven, bij mijn zusje daar in tegen... zij steekt nog wel eens haar middelvinger naar mij op, en als ik die nou vast laat groeien aan haar wijsvinger is het niet meer zo grof. >:-D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als kind hoorde ik dat er in de tweede wereld oorlog experimenten mee gedaan zijn, door Mengele.
Of dat waar is weer ik niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ Thefox Haha ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de exp. zijn idd op waarheid gebaseerd.
waarom zou je je vingers aan elkaar laten groeien?

Het beste antwoord

in oude concentratie kampen in de oorlog was dokter mengele hierom bekend als kampbeul en arts. Hij haalde bij mensen hun arm af en de twee mensen naaiden hij aan elkaar als experiment . Omdat het twee verschillende lichamen betreft kan het afstoten , In spanje hebben ze nu iemand die twee benen was verloren nieuwe benen aan gezet van een donor ook die techniek ontwikkeld.
Maar in principe met eigen lichaam moet het kunnen .
Zo hebben ze ooit een duim die was afgehakt tijdelijk aan iemands been vast gezet en daarna terug op ze plaats.

Het lichaam is wonderbaarlijk in heling en genezing . Maar het is niet aan te raden om twee vingers uit te proberen .
Maar men zal wel de twee vingers strak op elkaar moeten verbinden .
zodat het niet wordt verplaatst .
zodra het stollingsfactor in het bloed stolt tot droog bloed en heelt vormt de huis over en weer een dichting.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

In principe zou dat mogelijk moeten zijn. Bij erge wonden neemt men soms toch ook huid van een ander lichaamsdeel. Die huid groeit ook vast.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk het wel maar erg stevig is dat niet je bloedvaten zijn niet gekoppeld. het scheurt waarschijnlijk vrij snel weer open
12 jaar geleden
Ja dan groeit het denk ik wel vast. Ik moest na operatie van mijn hand namelijk op een speciale manier gegipst zodat duim en wijsvinger ver genoeg uit elkaar waren en niet op sommige plaatsen tegen elkaar vast konden groeien met de huid. Maar ik denk dat je wel echt je vingers aan elkaar zou moeten hechten of iets van gipsen want als het ook maar even zou bewegen schiet het wel los. Is in het begin natuurlijk niet zo sterk.