welke invloed heeft de zwaartekracht op ons lichaam?

krimpen belasting groei

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
2.5K

Antwoorden (3)

Op vele manieren. Het zorgt er bijvoorbeeld voor dat als je 's morgens wakker wordt, je niet tegen het plafond plakt.
12 jaar geleden
Ons leven hangt er van af.
Zonder zwaartekracht zouden wij eenvoudig niet kunnen bestaan.
Gaat u maar na: Zwaartekracht houdt onze zon bijeen en onderhoudt haar nucleaire reacties die ons voorzien van de onontbeerlijke warmte en licht.
Zwaartekracht houdt onze tollende aarde in zijn baan rond de zon — zorgend voor dag en nacht en seizoenen — en verhindert dat wij ervan afgeslingerd worden zoals modder van een draaiend wiel spat.
De atmosfeer van de aarde wordt op haar plaats gehouden door de zwaartekracht, terwijl de aantrekking van de zwaartekracht van maan en zon zorgt voor de regelmaat van de getijden, die bijdragen tot de circulatie van de wateren van onze oceanen.

Met een heel klein orgaan in ons binnenoor (otoliet) nemen wij de zwaartekracht waar en wij leren er vanaf onze kinderjaren rekening mee te houden wanneer wij lopen, rennen en springen.
Hoeveel moeilijker hebben astronauten het niet wanneer zij tijdens ruimtevluchten te maken hebben met gewichtloosheid!
Ja, de zwaartekracht draagt ertoe bij dat wij op aarde normale levensomstandigheden hebben. Het is inderdaad een fascinerend voorbeeld van „de wonderwerken” van onze Schepper.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij een langdurig verblijf in gewichtloze toestand wordt botontkalking en afname van spierweefsel een probleem. Ook het aantal witte bloedlichaampjes verminderen, die ziekteverwekkers bestrijden. Om deze effecten tegen te gaan, doen astronauten op lange vluchten speciale oefeningen. dat wilde k ff toevoegen
aan een trouwens er goed stukje tekst!
daarom voor jouw een + je
(http://gravitation-sound.wimme.net/nl/gewichtloosheid.php)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in de ruime kun je niet gewicht heffen, daarom heeft nasa de powerball ontwikkelt, ik heb er ook een thuis een erg leuk ding. schepper?
evolutie ;)
De zwaartekracht belast ons lichaam zodanig dat onze spierontwikkeling toeneemt. Denk bijvoorbeeld aan onze skeletspieren, waardoor we sterker worden. Maar ook bijvoorbeeld de hartspieren, die het bloed tegen de zwaartekracht in moeten pompen.