Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn vriend is allergisch voor fruit. Het begon met appels, maar nu ook alle andere soorten fruit en soms ook komkommers en wortels. Hoe komt dat?

Voor welk stofje ben je dan allergisch? kenmerken; opgezwollen mond/luchtwegen. Wat moet je doen? wel kleine porties eten (zodat het niet erger wordt)? of juist niet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Tegen fruitallergie kun je weinig anders doen dan de fruitsoort waar je allergisch voor bent vermijden. Helaas is er nog geen medicijn ontwikkeld wat allergieën kan genezen. Bij sommige fruitsoorten kan het zijn dat je het in gekookte vorm wel kunt verdragen. Bijvoorbeeld appelmoes of appelcompote. Bij een appelallergie is het trouwens mogelijk dat je geen last hebt, wanneer je de appel voor het eten 30 seconden in de magnetron doet. Dit komt doordat bij de appel het eiwit door verwarmen verandert. Een allergie voor voeding wordt altijd veroorzaakt door de samenstelling van het eiwit in dat betreffende voedingsmiddel. Helaas werkt deze methode niet bij alle soorten fruit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als hij allergisch is, ook geen kleine porties eten. De allergie kan in hevigheid toenemen. Ik ben ook heel erg allergisch voor fruit waarbij vooral Banaan en Kiwi gevaarlijk zijn. Maar gebakken banaan kan ik wel eten , fruit in Yoghurt ook of als het fruit op siroop is en bv in de bowl gaat het ook prima.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding