ijsberen leven op de noordpool, pinguins op de zuidpool
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Omdat ze allebei op een andere pool leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik neem aan dat je deze vraag eigenlijk bij raadsels had willen zetten ? IJsberen leven namelijk op de noordpool, en pinguins zijn dieren van het zuidelijk halfrond ; de zuidpool en delen van zuid-amerika, maar ook in warme streken komen we ze nog tegen. Een ijsbeer die pinguins eet zou toch wel een verrekt eind moeten zwemmen, of honger lijden. Vleeseters zoeken in de regel hun prooi in hun eigen leefgebied ; vis en zeehonden zijn dus voor ijsberen een voor de hand liggender prooi. Letterlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk zal een hongerige ijsbeer proberen om een pinguin te verschalken alleen....hij zal daarvoor wel een hele lange reis moeten maken, namelijk naar de andere pool!
Dus je vraag klopt niet: Een ijsbeer zal vast wel een sappige pinguin willen afkluiven...hij komt er alleen nooit een tegen! :-)