Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoelang duurt het verteren na de dood bij een cavia, mens, olifant?

Ik heb mijn cavia in de tuin begraven en ik wil hem een x op gaan graven dan moet ik natuurlijk wel weten of hij al is verteerd en van de mens wil ik het gewoon weten omdat iedereen daar altijd zo onduidelijk over is en ook zou ik willen weten hoelang dat bij een groot die zoals olifant duurt dat alles in normale omstandigheden

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
8.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat kan enorm verschillen! Het hangt ervan af hoe poreus en hoe vochtig de aarde is (dus, hoeveel lucht en water er bij kan komen) en wat de temperatuur is. In het meest extreme geval verteerd het lichaam helemaal niet (veenlijk, gletsjerman). Het andere extreem is een paar weken voor een cavia en ene paar maanden voor een mens. Voor een olifant weet ik het niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt

Andere antwoorden (2)

Je kan er in het algemeen van uit gaan dat een cavia zeler na een half jaar verteerd is, van een olifant en mens heb ik geen idee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in een zure grond, veel vocht, en bij warm weer zal het snel gaan.

bij olifanten kan het jaren duren als ze in de droge lucht liggen (droge vlakte) de huid word een soort leer, en de botten verbleken maar blijven ook nog heel veel jaren liggen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding