als ik eet lopen er tranen uit mijn ogen knap vervelend weet iemand hoe dat komt?

Weet jij het antwoord?

/2500

het heeft alles te maken met productie van speeksel, en hoop het een beetje begrijpbaar op de kunnen schrijven :) tranen komen uit je neusslijmvlies. het is bekend dat eten slijmvliezen kan prikkelen. oa. in de neusholte, mond en keel zitten deze slijmvliezen. onderling zijn ze met elkaar verboden. speeksel wat bij het eten tot een hogere productie komt, houdt de slijmvliezen vochtig. in jou geval waarschijnlijk nét is te vochtig zodat het via de holten uiteindelijk als een traan in (of uit) je ogen komt. zelf krijg ik bij bepaalde kruiden jeuk bij mijn oor aan de binnenkant. hier is de oorspeekselklier de 'schuldige' van :) bij de link vind je hier veel meer info en een uitgebreide uitleg bij.

Bronnen:
http://www.kennislink.nl/publicaties/speeksel

Ik wou eens informeren of je het gesuggereerde experiment geprobeerd hebt en wat dan de resultaten waren. In iedere geval beterschap gewenst, eender wat je probeert.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100