ten eerste: Mieren zijn niet aangepast op het koude klimaat, als wij daar zonder speciale kleding zouden lopen zouden wij het ook niet lang overleven.
ten tweede: Mieren hebben hun holen onder de grond en ze kunnen niet graven in het ijs.
ten derde: Mieren eten andere kleine (dode) insecten en die leven daar ook niet
ten vierde: Mieren hebben zich ontwikkeld in ons klimaat en ze kunnen niet zo makkelijk de oceaan oversteken om naar antarctica te komen, als ze daar 1000 jaar geleden waren geweest zou het mogelijk zijn geweest voor de mieren om zich aan het klimaat en de omstandigheden aan te passen, maar toen waren er nog geen schepen die naar het ijs voeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo'n beetje overal kun je mieren tegenkomen, behalve in de extreem koude klimaten. In de woestijnen wonen de zilvermieren in de tropen, bijna overal vind je ze. Dus ze zijn niet alleen voor ons klimaat geschikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Okee, ik snap het :)

Andere antwoorden (6)

Ik neem aam dat het klimaat te koud is en er ook geen of onvoldoende voedsel aanwezig is voor een mier
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat daar niks te eten is. Het hele continent is vrijwel het hele jaar bedekt door een dik pak ijs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
NIET omdat ze niet van die kleine snowboots verkopen.

mieren leven in de #grond#, dus met ijs gaat dat veel te lastig worden voor het arme miertje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mieren hebben geen antivries en ze zouden dus bevriezen voor ze iets konden ondernemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kou, gebrek aan voedsel, te nat, en ook... ze hebben geen boot om daar te geraken. ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
flyingcrow
13 jaar geleden
Te nat???
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mieren houden van droge dorre streken
Het klimaat op Antarctica is veel te koud voor mieren. Ook is deer geen enkele voor van voedsel te vinden voor de mieren zelf. Bovendien graven mieren zand weg, dat bestaat uit kleine korreltjes, dat ze makkelijk weg kunnen graven. IJs en sneeuw is voor hun dus erg onhandig. Dit bestaat uit een hele kleine structuur. Bijna onmogelijk, ook zouden ze onderkoelt raken en gelijk sterven bij deze temperaturen.