Is een luiaard als huisdier gelukkig.

Ik zag een filmpje van een luiaard. Dit dier zag er heel tevreden en gelukkig uit. Maar is zo'n dier ook gelukkig of ziet zo'n dier er van zich zelf gewoon zo uit.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
3.7K

Het beste antwoord

Ik ben het met voorgaande antwoorden eens: een dier hoort in zijn natuurlijke leefomgeving.
Maar aangezien wij mensen regelmatig dieren uit deze omgeving halen om ze aan ons te laten aanpassen, waarom dan geen luiaard? Het lijkt mij dat een luiaard in huis, hangend aan een tak, gelukkiger zou kunnen zijn dan een vogel in een kooitje, of een hond de hele dag alleen in huis zonder zijn roedel (een hond is een groepsdier).
Als je het gaat proberen: ik las laatst in de krant dat het lievelingseten van luiaards poep is. Dat vinden ze een superlekker hapje. Ze ontdekten dat luiaards 's avonds naar een latrine van mensen gingen om daar stiekem de poep uit te eten. Dus wil je je luiaard nog gelukkiger maken, trek je wc nooit meer door en hou de deur open ; )

Een luiaard ziet er inderdaad gelukkig uit. Net als dolfijnen trouwens. Die hebben ook altijd zo'n snoetje met een gelukzalige glimlach. Daar moet je je niet door laten misleiden. Ook dolfijnen kunnen flinke ' boeven' zijn. Er zijn groepen mannetjesdolfijnen die vrouwtjes met fysiek geweld kapen, soms tot bloedens toe. Met die gelukzalige glimlach. Dat is onze menselijke interpretatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik kan me niet voorstellen dat een luiaard als huisdier gelukkig is. Ook kan ik me niet voorstellen dat een mens gelukkig is met een luiaard als huisdier.

Het beestje moet je gewoon lekker in zijn eigen omgeving (Zuid-Amerika) laten. Daar kan het lekker zijn eigen gang gaan. Lekker de hele dag luieren (zelfs het krabben gaat in slow-motion). Af en toe eens het water in (ze kunnen zwemmen als de beste).

Een luiaard kan nooit blij zijn als het opgesloten zit in een huis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoeveel zie jij er in de dierenwinkel?
Nee joh, dat dier heeft zijn vrijheid nodig. Het zijn tevreden dieren om te zien. Maar het zijn geen knuffelbeestjes voor in huis. Dat zou je reinste dierenmishandeling zijn om zo'n dier te veroordelen tot de huiskamer.

Kijk maar naar mooie natuurfilms waar deze luiaards in het wild leven en gezellig in een boom hangen. Want daar horen ze.