Welke stof doet Co2 verdwijnen

Hoi iedereen met biologie moet ik een proef doen met de onderzoeksvraag: Wat is de invloed van de Co2 concentratie op de fotosynthesesnelheid. Ik heb alles al bedacht alleen nu moet ik nog een proef met een lage co2 concentratie. ik zet de plant dan onder een zak of bak en wil hier dan een stof bijzetten die kan zorgen voor een lage co2 concentratie. Hebben jullie enig idee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
1.3K

Het beste antwoord

leidt de lucht die in de bak komt door een gaswasfles met een natriumhydroxideoplossing
het koolzuurgas wordt dan volledig gebonden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

dat is echt heel erg moeilijk volgens mij maar ik wil nog wel verder zoeken
zie bijv dit artikel waarin staat dat het wetenschappelijk wordt onderzocht, ik vraag me af of ze het dus van jou kunnen vragen,
amigo
13 jaar geleden
Je kunt het proberen met natriumhydroxide, kristalvormige gootsteenontstopper. In water vormt dat natronloog (dus doe wel rubber handschoenen aan!) maar blootgesteld aan lucht bindt het zich met CO2.
Er zijn geo-engineers die hier gebruik van willen gaan maken om het gehalte CO2 in de atmosfeer te verlangen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Over het algemeen zal de CO2 concentratie in de lucht lager zijn dan de optimale waarde voor de fotosynthese, dus je kunt er ook CO2 bij doen (dat krijg je door verbranding of uitademen). In feite doen kwekers dat ook, als er niemand in de kassen zit.

Zorg in je proef voor sterk licht zodat de fotosynthese niet meer toeneemt. Voeg er dan meer CO2 bij in een gesloten ruimte en de fotosynthese zal dan weer toenemen.

Om een lage CO2 concentratie te krijgen kan je ook zuurstof door de afgesloten ruimte leiden. Als er geen CO2 aanwezig is zal de fotosynthese niet verder gaan.