Een shetlander is een kleine pony met een zware bouw.
Een falabella is een klein paard met een lichte bouw.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een shetlander is een pony waar kleine kinderen op kunnen rijden. Een falabella dat is een paardje waar je niet op kan rijden. Als je naar de bouw van de rassen kijkt, zul je heel wat verschillen opmerken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een falabella mist een ruggenwervel en je kan er inderdaad niet op rijden je kan er wel mee met een karretje en dat vinden ze meestal ook leuk met een shetlander kan je gewoon gaan rijden maar het is niet echt iets voor iemand van 1.80meter
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
op de foto een prototype shetlander. :)

de verhoudingen zijn heel anders.

een falabella is echt een miniatuur paardje en veel fijner van bouw. het is een echt paard, maar dan op kleinere schaal

de shet is oersterk, heeft veel behang (dikke manenkam, volle staart, veel haar op de benen) en veelzijdig in gebruik, dit is bij de falabella niet het geval.

je hebt dus echt sierpaardjes en werkpaardjes

foto 1 de falabella
foto 2 de shetlander